Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Iconography --- Zoology --- kunsteducatie --- dieren --- 477.6 ) Tekenen --- basisonderwijs --- beelden --- collages --- kinderen --- kunst --- maskers --- mozaïek --- tekeningen --- kunsteducatie. --- dieren.
Choose an application
Didactics of the arts --- Graphic arts --- Basisonderwijs --- Gent --- Etstechnieken --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Beeldopvoeding --- Cambeen, Albert. --- etsen (prenten) --- kinderen --- kunsteducatie --- 7.077 --- 76.039(493) --- Grafiek ; Gent ; Brugse Poort ; etsatelier voor kinderen --- Kunstonderwijs ; pedagogie ; voor kinderen --- Grafiek ; etsen --- Intaglio --- Cambeen, Albert --- Diversiteit --- Amateurkunstenaars --- Grafische kunst ; 2000 - 2050 --- Etstechniek --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Beeldeducatie --- kind --- kunsteducatie. --- kind. --- etsen (prenten).
Choose an application
Can dressing up be art? How do you paint feelings? Why did Giuseppe Arcimboldo choose a grocer's shop to find his inspiration? How do you make an Alberto Giacometti? Can you paint a noise? Why did Jeff Koons make a giant sculpture from 70,000 plants? This book explores the choices and attitudes of thirty different artists. It helps stimulate children's own creativity and imagination by asking them to wonder why artists create things in the way that they do. It explores the various ideas, meanings, roles and functions of art by looking at painting, sculpture, photography and prints and helps develop children's understanding of colour, form, texture and pattern. Simple, clear and fun, it is an ideal tool for teachers and parents, as well as a perfect introduction to all those approaching art for the first time. This book is the offspring of The Art Book, one of the best-selling and most recognizable art books ever published. A short introduction explaining the selection of artists and how the book is best used 30 double-page spreads, each dedicated to one artist, are in a clear, repeated design format. Each artist's spread includes: - a large, full-colour reproduction - all key factual details regarding the artwork and the artist - highly readable, short text that aims at directing the child (and his or her adult reader) to look closely at the artwork, and invites a personal response. Also explained in this text are the people, story or ideas behind the work - cross referencing system helping the reader to make links from one picture to another - a brief artist's biography - a thumbnail portrait of the artist. A glossary of key words
genre-thema"">
Choose an application
Een publicatie om kinderen en jongeren op een nieuwe manier in contact te brengen met kunst via reizende tentoonstellingen.
art education --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- audiences --- Children's literature. Juvenile literature --- art appreciation --- kunstopvoeding --- aesthetics --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Didactiek van de kunst --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- esthetica --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- publieksgroepen --- didactiek van de kunst --- erfgoed --- erfgoededucatie --- PXL-Education 2019 --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- kunsteducatie.
Choose an application
Dit boek stelt onverbloemde vragen over beeldende kunst. Ga mee op zoek naar de antwoorden over het hoe en waarom van rotsschilderingen tot het kubisme en van de renaissance tot moderne kunst.(bron: flaptekst)
Art --- English literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- kunst --- Kunst --- Kinderen --- Naaktheid --- Naakt --- PXL-Education 2017 --- kunst en filosofie --- kunstgeschiedenis --- creativiteit --- Kunstgeschiedenis --- Kunsten --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- kinderen --- kunsteducatie --- 701.1 --- beeldende kunst --- Kunstenaars --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Kind --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- kind --- Didactics of the arts --- KHM --- kunstbeschouwing --- basisonderwijs --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
Creatieve activiteiten voor jonge kinderen, waarin ze ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. Geïnspireerd door het werk van moderne kunstenaars.Wat hebben Karel Appel, Picasso, Miró en peuters gemeen?Orginele kunstenaars hebben de verdienste dat ze de vastgelegde normen overtreden die de spontane kunst afremmen. Daarin staan ze dicht bij het plezier dat peuters beleven aan het experimenteren met verschillende materialen.Dit boek geeft een waaier aan van - heel concreet uitgewerkte - creatieve activiteiten voor peuters. Geen paashazen of Sinterklazen, maar vrije activiteiten waarin kinderen van anderhalf tot vier jaar ongeremd met verschillende materialen en technieken kunnen kennismaken. De inspiratie voor heel wat van deze activiteiten komt van moderne kunstenaars die ons de weg tonen naar orginaliteit en durf.Het eerste deel van dit boek geeft een korte situering van enkele kunstenaars, een pedagogische gefundeerd pleidooi voor de creatieve activiteiten en een aantal zeer praktische tips voor de organisatie ervan. Het tweede deel bevat ruim veertig activiteiten-fiches. Die zijn niet alleen vaak kunstzinnig, maar vooral gewoon heel plezierig.Deze uitgave is het 'kunsthandboek' voor een ieder die professioneel met peuters werkt en óók zelf plezier beleeft aan dit werk én uiteraard geschikt voor de creatieve ouder. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789066651661/gepeuter-
beeldopvoeding --- kleuteronderwijs --- didactiek --- peuters --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Manuele expressie ; kleuteronderwijs --- Peuters ; opvoeding --- 041905.jpg --- kleuterschool: plastische opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- plastische opvoeding --- knutselen --- beeldende expressie --- kunstzinnige vorming --- 477.3 --- 471.45 --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Drukken --- Gips --- Grimeren --- Herfst --- Klei --- Kunstzinnige vorming --- Papier --- Peuters --- Poppen --- Scheuren --- Schilderen --- Tekenen --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- creatieve activiteiten --- kunst --- 472.5 --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: Klei) --- (zie ook: Boetseren) --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Baby en peuterleeftijd. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Beeldende vorming --- Muzikale vorming. --- Kleuteronderwijs. --- kunsteducatie --- kleuters --- Kleuters --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- Lijm --- Knippen --- Stempelen (knutselen) --- Poppenkastpoppen --- Kunst --- creativiteit --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- 379.825 --- Expressie --- Spelen --- manuele expressie --- Peuter --- Kleuter --- Beeldeducatie --- 3-jarige --- 4-jarige --- Druktechniek --- Poppenkastpop --- Grime --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Ecologie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- kunsteducatie. --- kleuters.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|